Arbuus, kas ainult suhkur ja vesi?



Arbuus, kas ainult suhkur ja vesi?
Erikorgu.ee

Hoolimata levinud arvamusest, et arbuusis ei ole muud kui suhkur ja vesi, peetakse arbuusi siiski toitaineterikkaks toiduks, sest selles peitub palju vitamiine, mineraale, antioksüdante ja seda kõike madala kalorihulga juures.

Arbuusist on saanud lahutamatu osa suvest ja piknikest. Miski, mida leiab aina enam toorsalatites, tihti segatuna feta juustuga. Selle värskus ja suur vee sisaldus värskendab kuumadel päevadel ning on heaks asenduseks magustoitudele. Arbuus on selline patuvaba magustoit, mida võib pakkuda ka lastele. Vähe on neid lapsi, kes keelduksid värskest, küpsest mahlasest arbuusiviilust.

Arbuusi võimalikud kasud tervisele

Puu- ja juurviljade tarvitamist on pikalt peetud viiskiks vähendada paljude elustiili haiguste riske. Paljud uuringud on jõudnud tulemuseni, et suurendades taimsete toitude osakaalu, nagu näiteks arbuusi osakaalu, vähenevad erinevate haiguste riskid, nagu rasvumine, diabeet, südamehaigused ja üleüldine varajane suremus ning paraneb pool, mis kajastub kõrvalt vaatajale ilusama jumega ja tervemate juustega, suurenenud energiaga ja vähenenud kaaluga.

Astma ennetus: Astma saamise risk on väikseim neil, kes tarbivad enam teatud toitaineid. Üheks neist on vitamin C, mida leidub paljudes puu- ja juurviljades, seal hulgas arbuusis.

Vererõhk: Ajakirjas American Journal of Hypertension avaldati uurimus, milles järeldati, et arbuusi ekstrakti toidulisandi tarvitamine oli abiks inimestel vererõhu langetamisel ja parandas arterite tööd.

Loe veel

Lükopeenirikaste toitude tarvitamine kaitseb keha südamehaiguste vastu. Eriti rohkelt võib lükopeeni leida tomatites, millest ka tomati punane värvus.

Vähk: Suurepärase antioksüdandi vitamiin C ja ka mitmete teiste antioksüdantide allikana, võib arbuus olla abiks ka vabade radikaalide vastu võitlemisel, mida teatakse vähi põhjustajana.

Lükopeeni tarvitamist on mitme uuringu põhjal ka seostatud eesnäärmevähi riski vähenemisega.

Seedimine: Arbuusi vee- ja kiudainete sisaldus aitab ennetada kõhukinnisust ning hoiab seedeprotsessi korras.

Hüdratsioon: Arbuus koosneb 92% ulatuses veest ja on täis olulisi elektrolüüte. Ka on see maitsev vili hea snäkk, mida kuumal suvepäeval eelistada, et ennetada vedelikukaotust.

Põletikud: Arbuusis leiduv koliin on väga oluline ja mitmekülgne toitaine, mis aitab meie kehal magada, lihaseid liigutada, õppida ja mäletada. Samuti on koliin abiks rakkude kuju säilitamisel, närvi impulsside edastamisel ja põletike vähendamisel.

Lihasvalu: Arbuusi ja arbuusimahla tarvitamine vähendavad lihasvalu ja on abiks treeningjärgsel taastumisel. Uurijad usuvad, et seda võib seostada L-tsitruliiniga, mida arbuusis leida võib.

Nahk: Arbuusis leiduv vitamiin A on väga kasulik nii sinu nahale, kui juustele.

Piisav vitamiin-C tarvitamine on vajalik ka kollageeni tootmiseks, mis su on samuti su nahale ja juustele vajalik.

Arbuusi tarvitamise ohud

Inimestel võib olla kalduvus, kuuldes kindla toidu kasudest, sellega ülepakkuda. Ehk olete kuulnud dieedist 40 banaani päevas jms. Arbuus peaks siiski jääma osaks dieedist, sest toitude tervislikud mõjud pääsevad esile just siis, kui toitumise üldpilt on terviklik ja esindatud kõik vajalikud grupid.

Allikas: Medical News Today

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

ELUTARGA TOP

Viimased uudised