Eesti inimesed söövad aina vähem tavalist valget saia
Fazer Eesti müügidirektori Vladimir Sapožnini sõnul on kõikidest pagaritoodetest just traditsiooniline valge sai teinud viimasel kümnendil läbi suurima languse. “Eestlased on hakanud tunduvalt rohkem tarbima täisteratooteid, röstsaiu ja kukleid ning eelistavad saiu, mis sisaldavad erinevaid tervislikke lisandeid nagu seemned, kliid ja terad.” See asjaolu motiveerib ka leivatootjaid turule tooma tervislikumaid tooteid ning arendama olemasolevat valikut.
Kuigi Eesti pagaritööstuse üks vanemaid tooteid, tänavu 21aastaseks saav traditsiooniline Fazeri Kodusai on juba aastaid olnud selle ettevõtte enimostetud saiatoode, tõi Fazer augustis müügile kolm tervislikumat täistera Kodusaia röstsaia. Uutes e-aine vabades röstides on mineraalide- ja vitamiinirohked lisandid. Lisaks klassikalisele röstsaiale toodetakse seemnetega rösti, mis sisaldab päevalille- ja linaseemneid ning India safraniks peetavat kurkumit ehk kollajuurt. Madala suhkrusisaldusega kliidega Kodusaia röstsai sisaldab aga hulgaliselt soolte tööd soodustavaid nisukliisid.