Farmaatsiatudengi uurimistöö: apteeker muutub üha enam patsiendi nõustajaks
Indrek Ventmann ütleb, et apteeker on alati olnud hinnatud infoallikaks ravimite kasutamise osas, aga aastatega on märgatavalt kasvanud konkreetsete patsientide personaalne nõustamine.
Ventmanni sõnul ootab patsient apteekrilt kõige enam usaldusväärsust. “Ja uuringud näitavad, et apteekrid on usaldusväärsed. Samuti oodatakse, et nad jagaksid väga adekvaatset ja korralikku ravimiinfot,” lisas ta.
Apteegid on muutunud meditsiinisüsteemi üheks osaks ja apteekreid nähakse nüüd kui tervishoiuspetsialiste, kelle juurest saab nõu ja abi lihtsamate murede lahendamisel ning ei pea kohe perearsti või eriarsti poole pöörduma.
Samuti on üks olulisi muutusi see, et kui aastal 1993 oli apteeke väga vähe, siis nüüd on neid palju rohkem ja inimesed valivad apteeki mugavuse järgi, näiteks asukoha ja lahtiolekuaja järgi. Samas toob Veltmann uuringust välja, et kaubavalikut ja seda, mis ketti apteek kuulub, ei peeta kuigi tähtsaks, kuna peamine on ikkagi usaldusväärne info.
Selleks, et Tartu Ülikooli farmaatsia instituudis veelgi parandada tulevaste apteekrite ettevalmistust tööks apteegis, kinkis BENU Apteek hiljuti TÜ farmaatsia instituudi sotsiaalfarmaatsia klassile uue IT-lahenduse, mis toetab just teoreetiliste erialateadmiste praktilist kasutamist.