Kui päikest napib, on abiks D-vitamiiniga piimatooted

 (2)

Kui päikest napib, on abiks D-vitamiiniga piimatooted
Pexels.com

Mida rohkem sügis oma palet näitab, seda olulisemaks muutub toidulaua mitmekülgsus, et saada toidust kätte kõik vajalikud vitamiinid. Ehk kätte on jõudnud aeg, mil tervise huvides tasuks rohkem tähelepanu pöörata kala, muna, seente ja D-vitamiiniga rikastatud piimatoodete tarbimisele.

Sügise saabudes hakatakse meie laiuskraadil järjest enam kõnelema D-vitamiini olulisusest organismile. D-vitamiin hoiab luud ja liigesed terved, aitab lihastel lõõgastuda ning suurendab organismi vastupanuvõimet viirushaigustele. Too teada-tuntud päikesevitamiin on oluline kõigile vanuserühmadele, lastest ja imikutest päris eakateni välja. Kuna D-vitamiini sünteesitakse organismis piisava päikesevalguse toel, on pärast kehva suve talvele vastu minnes oluline tagada kehas normi piires D-vitamiini tagavara.

D-vitamiini puudus võib tõuke anda osteoporoosi tekkeks ning põhjustada luude pehmenemist. Uuringud näitavad, et madal D-vitamiini tase suurendab riski haigestuda pahaloomulistesse kasvajatesse.

Suurel hulgal Eesti elanikkonnast on D-vitamiini näitaja üheksal kuul aastas ehk kuudel, mil päikesevalgust napib, alumise piiri lähedal või alla selle. Seetõttu ongi üheks organismi immuunsuse tõstmise võimaluseks lisada oma menüüsse D-vitamiiniga rikastatud piimatooted.

Seotud lood:

Inimeste vajadustele ja ootustele vastu tulles on piimatööstuse Tere AS tootearendusosakond välja töötanud joogipiima ning mitmed teisedki piimatooted, mis aitaksid D-vitamiini varu hoida. “Inimestele on D-vitamiini sisaldav joogipiim juba normiks saanud, mistõttu oleme D-vitamiiniga rikastatud tooteid oma portfelli lisanud veel teisigi. D-vitamiini sisaldavad toiduained nagu näiteks erinevad kohupiimad, keefirid ja jogurtid on meie tootearenduses olulisel kohal,“ selgitab Tere turundusjuht Katrin Tamm.

Loe veel

Inimeste terviseteadlikkus on kasvanud ning täna ollakse juba harjunud pakendilt D-vitamiini sisalduse kohta uurima. Inimeste suurenev huvi oma tervise vastu on heaks sisendiks toidutööstustele, eriti piimatööstustele, sest D-vitamiinil on oluline roll piimas sisalduva kaltsiumi imendumisel. Rasva ja kaltsiumi koostoime on see, mis just piimatoodetest aitab organismi D-vitamiini omastada. Seetõttu ei tohiks Katrin Tamme sõnul peljata teatud rasvasusega piimatooteid.

Samuti on heaks D-vitamiini allikaks organismis sellised toiduained nagu kala ja muna, samuti seened. Loetletud toiduainetest saadav D-vitamiin on heaks võimaluseks vältida talvele vastu minnes erinevaid viirushaigusi, kuna piisav D-vitamiini tase aitab organismil ennetada erinevaid infektsioone. Kõige enam sisaldab kaladest D-vitamiini metsik lõhe ja tuunikala. Konservkaladest on D-vitamiini allikaks näiteks ka sardiinid.

Näiteks Tere on Eesti tarbijatele aastate jooksul turule toodud 8 erinevat piimasorti, neli erinevat kohupiima ja 4-5 erinevat jogurtit, millesse on lisatud organismile ülioluline D-vitamiin. Kuna D3-vitamiini omastab organism paremini kui D2 vitamiini, kasutatakse piimades D3-vitamiini, seda nii õli kui pulbri kujul. “Vastu sügist tõime turule spetsiaalse eksootilise kohupiimakreemide sarja Paradiis, mis on sombust sügist arvestades D-vitamiiniga rikastatud,“ lisab Tamm.

Sügistalvele vastu minnes tasuks kriitilise pilguga üle vaadata oma toitumisharjumused. Tasub meeles pidada, et D-vitamiin on organismile ülioluline vitamiin, mis hoiab terved nii luud kui lihased ja suurendab vastupanuvõimet talvistele viirushaigustele vastu astuda. Seetõttu tulekski tähelepanu pöörata toidust saadavale D-vitamiini hulgale ja lisada oma menüüsse ka D-vitamiiniga rikastatud erinevaid piimatooteid.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

ELUTARGA TOP

Viimased uudised