Kuidas istuval tööl lihaspingeid vältida



Kuidas istuval tööl lihaspingeid vältida
Pexels.com

Pikalt istudes läheb kaela- ja õlavööde pingesse ning muutub valulikuks. Et tekiks vähem lihaspingeid, selleks on mõned lihtsad nõuanded.

* Istu õiges asendis: keharaskus on jaotatud mõlemale tuharale, selg sirge, jalad on natuke harkis ja toetuvad põrandale (mitte üks jalg üle põlve!).
* Vahepeal nihele ja muuda keha asendit.
* Võimalusel vali õige kõrgusega ja nimmenõgusust toetava seljatoega tool (või pane nimmenõgususe ja seljatoe vahele padi)
* On kasulik, kui toolil on käetoed, millel saab puhkepausi ajal käsivarsi lõdvestada.
* Samuti on oluline laua kõrgus. Kui saad kõverdatud käed laual lõdvaks lasta, on laud õige kõrgusega.
* Arvutiga töötades pea meeles, et ka silmade väsimine kutsub esile pinge pea-, kaela- ja seljalihastes ning võib tekitada valu. Selleks sule aeg-ajalt silmad või vaata kaugusesse nii tihti, kui töö võimaldab.
* Kui laua taga istudes tuleb millegi haaramiseks või asetamiseks tihti keha pöörata, ära pööra keha, vaid keera end koos pöördtooliga.
* Istumast tõustes ära kalluta keha tugevasti ette, vaid katsu tõusta sirge seljaga ja käte toel, eriti kui juba tunned mõnes lihases valulikkust.
* Kui võimalik, lase vahepeal selg tahapoole ja aseta jalad kõrgemale.

Pikemalt saab lugeda siit:

https://kodus.ee/artikkel/nouanded-kuidas-keha-sundasendist-valja-saada-ja-lihaspingeid-valtida

Seotud lood:


Loe veel

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare