10 minutit kiiret kõndi päevas on lihtsaim viis oma tervise hoidmiseks



10 minutit kiiret kõndi päevas on lihtsaim viis oma tervise hoidmiseks
Pexels.com

Käesoleva aasta augustis algatas Ühendkuningriigi Tervisekaitseamet (Public Health England) kampaania Sina Ise (inglise k One You), julgustamaks keskealisi inimesi oma tervise hoidmiseks iga päev tegema pidevat kiiret kõndi vähemalt kümne minuti vältel.

Kampaania tingisid uuringuandmed, mille kohaselt on Ühendkuningriigis üks surm kuuest tingitud väheliikuvast eluviisist kujunenud tervisehäirete tõttu.

Võrreldes 1960. aastatega on tänapäeval inimesed 20% vähem aktiivsed ja võrreldes kahe aastakümne taguse ajaga liiguvad jalgsi aastas 25 km vähem.

Ameti spetsialistide hinnangul parandab kümme minutit pidevat kiiret kõndi päevas oluliselt inimeste terviseseisundit, vähendades enneaegse surma riski 15% võrra. Samuti vähendab see 2. tüüpi diabeeti, koronaarhaigusse ning mõnedesse vähivormidesse haigestumise ja kognitiivsete häirete kujunemise riski.

Soovitus erineb varasematest selle poolest, et sel puhul arvestatakse kõndimise intensiivsust ja sellele kuluvat aega, mitte ei hinnata läbitud distantsi ega sammude arvu.

Kampaania elluviimisel loodetakse esmatasandi arstide aktiivset osalemist, selgitamaks patsientidele aktiivse liikumise vajadust oma tervise hoidmisel. Kindlasti väärib see algatus järgimist ka Eestis.

Allikas: Eesti Arst

Refereeritud: Lacobucci G. Sedentary lifestyle is putting middle aged health at risk, PHE warns. BMJ 2017;358:j3995

Loe veel

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

ELUTARGA TOP

Viimased uudised