Kui me ei kuula oma keha, võtavad maad pinge, hirm, pettumus, ängistus ja haigused



Kui me ei kuula oma keha, võtavad maad pinge, hirm, pettumus, ängistus ja haigused
Foto on illustreeriv.Pexels.com

Nii nagu bakterid, viirused ja taimed muutuvad, et antibiootikumidele, vaktsiinidele ja ilmastikumuutustele vastu panna, oleme ka meie võimelised sisemiselt muutuma. Kui me kuulame oma keha ja loome enda sees keskkonna, mis elu eest hoolitseb, siis saame ennast palju rohkem aidata.

Inna Segal õpetab raamatus „Sinu keha kui hinge peegel“ kuulama, mis märguandeid keha tervise kohta annab ja iseennast tervendama.

Kuuekümnendates eluaastates Laura võttis minuga ühendust, sest ta ei saanud magada, kannatas kohutavate köhahoogude, astma, artriidi ja seljavalu all ning suutis vaevu liikuda. Ta oli pöördunud füsioterapeudi, psühholoogi, erinevate arstide, kiro­praktikute ja ravitsejate poole, kuid sellest oli vähe abi. Aitasin Laural koostada tervenemise programmi, töötades emotsioonidega, mis teda kinni hoidsid.

Esmalt avastasin, et Laura oli kümme aastat tagasi saanud tohutu šoki, kui teda süüdistati pettuses. Sellest hetkest alates hakkas ta tervis halvenema. Me alustasime tervendamisprogrammi, töötades tema viha, kurbuse, masenduse ja vimmaga. Laura tegeles ka asjaga seotud inimestele andestamisega. Ta tundis ennast kohe vabamalt ja seljavalu nõrgenes.

Seotud lood:

Õpetasin Laurale, kuidas vabaneda negatiivsetest mõtetest ja rasketest tunnetest, mida ta endas kandis, ja tuua nende asemele positiivsed mõtted ja tunded. Seejärel koostasime plaani, kuidas tervendada tema rindkeret, selga, liigeseid ja jalgu.

Laura tegi iga päev harjutusi. Iga kord, kui temaga rääkisin, jutustas ta paranemisest. Ta oli väga elevil, rääkides ööst, mil tal ei olnud astmahoogu ja sai nautida rahulikku und. Köha lakkas juba mõned päevad pärast enesetervendamisega alustamist. Mõne kuu pärast suutis Laura suurema pingutuseta käia, tema keha oli painduvam ja elu õnnelikum.

Kui Laura võttis vastutuse ja mõistis, mida tema keha püüdis talle öelda, suutis ta oma elu muuta ja terveneda. Selle asemel et olla ohver, muutus ta tugevamaks ja hakkas oma heaolu tagasi võitma.

Tervenemine tähendab terviklikkust. Seega peame selleks, et igal tasandil terveneda, arvestama kõiki aspekte, mis teevad tõelise tervenemise võimalikuks.

1. põhimõte

Loe veel

Pühendu täielikult tervenemisele. See tähendab – sa pead uskuma, et oled väärtuslik inimene, kes väärib suurepärast tervist ja heaolu. Tervise esikohale seadmine annab sulle ühtlasi võimaluse oma mõtteviisi tundma õppida. Kas sa oled avatud ja tahad oma haiguse või ebamugavuse põhjuseid kuni juurteni uurida ning töötada selle kallal, et vabaneda negatiivsusest, mis sinu seisukorrale kaasa aitab? Või on sinu arusaam paranemisest tablettide võtmine ja võib-olla keha väljalülitamine?

Tõeline tervenemine tähendab, et sa kuulad keha saadetud sõnumeid ja teed seejärel muutused, mis asendavad haiguse ja kinnijäämise sinu kehas ja elus kergustunde ja sujuvusega.

2. põhimõte

Tunneta oma emotsioone, ära mata neid. Paljud inimesed kulutavad väga palju aega mõtlemisele, mitte tundmisele, sest nende meelest on tundmine ebamugav. Kui ebasoovitavad tunded esile kerkivad, püüavad nad neid alla suruda, juhtides tähelepanu kõrvale telerivaatamise, kiirtoidu söömise, telefoniga lobisemise, muusika kuulamise, suitsetamise, ravimite võtmise ja muu säärasega. Kuid tunnetel on võti sinu heaolu juurde. Nemad ütlevad sulle, mis sinus väärib lugupidamist ja mis mitte, kas su elu kulgeb sellisel viisil nagu peaks või liigud sa vales suunas.

Tunded annavad võimaluse areneda, vabaneda valust, saavutada ideaalne kehakaal, teha muutusi ja lõhkuda maha kaitsemüür, mis takistab kogemast tervist, rahu ja rõõmu.

3. põhimõte

Hinga teadlikult. Paljud inimesed hingavad pinnapealselt, nende keha on jäik ja liikumatu ning sunnitud rohkem tööd tegema. Kui sa hingad aeglaselt, sügavalt ja teadlikult, võid oma keha tunnetada, vaistule häälestuda, lõdvestada oma meeli ja aidata verel puhastuda. Sa koged ka suuremat energiat ja heaolu, kuna hingamine paneb energia kehas ringlema.

4. põhimõte

Söö tervislikult ja teadlikult. Suurem osa inimestest teab, milline toit on tervislik, kuid pingelise ja kiire elutempo juures on lihtsam võtta kiirtoitu, mis sisaldab tavaliselt palju rasva, suhkrut, kofeiini ja ebatervislikke lisaaineid. Inimesed söövad sageli kiirustades, käigu pealt, ei mõtle, mida nad söövad, ega naudi toitu. Tänu sellele söövad nad rohkem, kui keha vajab.

Olla terve tähendab süüa tervislikku toitu, mis varustab keha vajalike toitainetega ja annab energiat, elujõudu ja heaolutunnet. Võta endale aega tervisliku toidu valmistamiseks ning söö seda aeglaselt – mälu iga suutäis korralikult läbi, andes kehale võimaluse kiiresti ja hõlpsalt terveneda ja uueneda.

5. põhimõte

Liiguta ennast. Paljud kaebavad, et tunnevad ennast loiu, rõhutu ja ülekaalulisena, aga iga inimene suudab endale koostada harjutuste kava, mis aitab saavutada ja hoida soovitud kehakaalu ning saada tugevaks, terveks ja saledaks. Korrapärane treening toob parema enesetunde, võimaldab sul oma keha nautida, annab rohkem energiat, vabastab mürkidest ja tervendab. Vali endale meeldiv füüsiline tegevus – jalutamine, ujumine, jõusaalis käimine, tantsimine, jooga, võitluskunstid või midagi muud.

6. põhimõte

Kuula oma keha. Tunne ära, millal sa vajad puhkust, mängu, meelelahutust ja tööd. Millised on sinu tsüklid? Millal sa oled parimas vormis? Mida sa saad teha, et muuta oma elu viljakamaks? Kui inimene ei kuula oma keha, võtavad maad rõhutus, pinge, hirm, pettumus, ängistus ja haigused. Tee iga paari tunni järel mõneminutiline puhkepaus. Sirutus, sügav hingamine või põgus mediteerimine asendavad väsimuse, loiduse ja rõhutuse terve, loova ja puhanud enesetundega.

7. põhimõte

Ole loov. Loovus lubab sul lõdvestuda, lõbutseda ja ennast tundma õppida, annab võimaluse areneda ja avastada oma andeid. Kui inimene on loov, on ta innustunum, loomingulisem ja leidlikum. Lõbu ja loovus pikendavad eluiga, seepärast leia endale tegevusi, mille abil saad oma loovust väljendada.

8. põhimõte

Lisa oma elule värvi. Värvid võivad tekitada raske, rõhutud ja väsinud tunde, aga ka kerge, energilise ja rõõmsa meeleolu. Teadvusta endale, millised värvid panevad sind ennast hästi tundma ja millised omadused neil on. Seejärel lisa oma ellu just neid värve. Võid näiteks seinad roheliseks värvida, sest roheline mõjub rahustavalt ja lõõgastavalt, kanda oranži kleiti või särki, tuua koju rohkem lilli vms. Muuda oma elu värviliseks.

9. põhimõte

Arenda endas tänumeelt. Keskendu oma elus headele asjadele, ära mõtle sellest, mida sul ei ole, ega kaeba millegi puudumise ja piirangute üle. Pea meeles, et see, millele sa keskendud, kasvab. Kui keskendud asjadele, mis teevad sind õnnetuks, muutuvad need veelgi suuremaks.

10. põhimõte

Sea naer esikohale. Inimesed on pikka aega uskunud, et naermiseks on vaja põhjust. Aga naer toob nii palju kasu, et kogu maailmas on naer naeru pärast saanud naeruklubidesse koondunud inimeste lipukirjaks. On olemas isegi naerujooga, mis õpetab spetsiaalseid naeruharjutusi. Vaata elu läbi huumori­prisma, see aitab sul rõhutusest vabaneda ja kiiremini terveneda.

Inna Segali "Sinu keha kui hinge peegel“ ilmus Maalehe raamatusarjas Tarkusepuu.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare