Sügisel tuleks tugevdada immuunsüsteemi

 (2)

Sügisel tuleks tugevdada immuunsüsteemi
Neal Kharawala/Unsplash

Immuunsüsteem on organismi kaitsesüsteem, mis võitleb organismi sattunud haigustekitajate ja võõrvalkude vastu.

Immuunsüsteemi nõrgendavad väsimus ja stress, tugevdavad aga tervislikud eluviisid ja mitmekülgne toitumine. Abi saab ka toidulisanditest.

Tugeva immuunsüsteemi alustalad

Immuunsuse puhul võib rääkida kaasasündinud immuunsusest ja omandatud immuunsusest, mis tekib haiguste läbipõdemisel ja vaktsineerimiste järel. Teadlased ütlevad, et kui kehas on kõrge stressihormooni kortisooli tase, lülitab keha end säästurežiimile ja esimene asi, mille pealt ta ennast tagasi hakkab hoidma, on immuunsüsteem.

Kui oled reibas ja puhanud, ei jää organism haigeks või põeb haigusi kergemal kujul. Stressis ja väsinud inimese immuunsüsteem ei hakka aga haiguse vastu võitlemiseks õigel ajal tööle.

Et immuunsus püsiks tugev:

  • Ole positiivne
  • Puhka ja maga piisavalt
  • Viibi palju värskes õhus, vähemalt 30 minutit iga päev
  • Tegele tervisespordiga regulaarselt, aga samas väldi ületreenimist
  • Söö tervislikult ja hoia oma seedimine korras
  • Loobu suitsetamisest ja vähenda alkoholi tarbimist
  • Kasuta immuunsüsteemi tugevdamiseks toidulisandeid

Toidulisandid immuunsussüsteemi tugevdamiseks

Punane päevakübar

Seotud lood:

Punast päevakübarat kasutatakse külmetuse vältimiseks ja toetava vahendina haigustest paranemisel. Rasedatel ja imetavatel emadel ei soovitata kasutada. Saadaval siirupi, tinktuuri, tableti ja kapslina. Soovitav kasutada 3–4 nädalat järjest.

Loe veel

D-vitamiin

Meie kliimas, kus päikest napib, soovitatakse septembrist aprillini kasutada annust 30 mikrogrammi päevas.

Probiootikumid

Probiootikumid on kasutusel organismi normaalse mikrofloora taastamiseks ning organismi vastupanuvõime tõstmiseks. Probiootiliste piimhappebakterite ainevahetuse lõpp-produktideks on piim- ja äädikhape, mis aitavad haigustekitajaid ja nende toksiine kahjutuks muuta.

Piimhappebakterite kuure soovitatakse sageli haigestuvatele lastele.

Astelpaju

Astelpaju bioloogiline toime on seotud temas sisalduvate arvukate vitamiinidega, mineraalainetega ja orgaaniliste hapetega. Astelpajuõlis sisalduvad antioksüdandid väldivad rasvhapete oksüdeerumist organismis, mida tekitavad mitmed ainevahetusreaktsioonid, stress ning viirus- ja bakteriaalsed haigused. Saadaval siirupid, mahlad, õlid ja kapslid.

C-vitamiin

C-vitamiin, tuntud ka kui askorbiinhape, on antioksüdant, mis aitab ennetada vabade radikaalide põhjustatavaid rakukahjustusi. Väga laialdaselt levinud immuunsüsteemi tugevdaja. Arvatakse, et inimesed, kes söövad rohkem C-vitamiini, põevad külmetushaigusi lühemalt ja kergemalt. Saadaval preparaadid 50 mg, 75 mg, 100 mg, 200 mg, 500 mg ja 1000 mg tablettide, dražeedena või lahustuvate tablettidena.

Ternespiim

Ternespiim sisaldab rohkelt immunoglobuliine, mis kaitsevad organismi kahjulike bakterite ja viiruste eest. Kasutatakse vastupanuvõime suurendamiseks, soolestiku mikrofloora heaoluks. Saadaval kapslitena.

Greibiseemne ekstrakt

Greibi koores ja seemnetes leidub tugevatoimelisi antimikroobseid aineid, mis oma efektiivsuselt on võrreldavad isegi sünteetiliste antibiootikumidega. Neid aineid tuntakse bioflavonoidide nimetuse all ning nende märkimisväärseks omaduseks on võime isegi üliväikestes kogustes hävitada haigustekitajaid – baktereid, seeni ja viiruseid. Ettevaatust, greibiseemne ekstrakt võib mõjutada mõne retseptiravimi toimet! Külmetuse korral võtta kolm korda päevas 15 tilka, mis lahjenda vees või apelsinimahlas.

Apilak

Apilak ehk nn mesilasema toitepiim on bioloogiline stimulaator, millel on toniseeriv, troofiline ja antispastiline toime. Täiskasvanule 10 mg kolm korda ööpäevas manustatuna keele alla. Ravi kestus 10–15 päeva.

Ingver

Ingveri tablette kasutatakse külmetushaiguste ennetamiseks, merehaiguse ennetamiseks ning lihas- ja liigesevaevuste leevendamiseks.

Küüslauk

Küüslauk on vitamiinide, mineraalainete, flavonoidide kompleks. Aitab tugevdada organismi kaitsevõimet. Kasutada võib lõhnatuid kapsleid, tablette või tinktuuri.

Tsink

Tsink on vajalik ligi saja ensüümi aktiveerimiseks. Tsink reguleerib immuunsust, osaledes organismi hormoonide sünteesimises. Esimene tundemärk tsingipuudusest organismis on kriimustuste ja haavade aeglane paranemine.

Seleen

Seleen kaitseb organismi oksüdatiivset stressi põhjustavate osakeste eest ehk teisisõnu vabade radikaalide tekitatavate kahjustuste eest. Vabade radikaalide rohkus nõrgendab immuunsüsteemi ja põhjustab enneaegset vananemist. Seleeni kogusest organismis sõltub, kas viirushaiguste perioodil üldse haigestume ning kui raskelt haigust läbi põeme.

Multivitamiinid

Multivitamiinid on saadaval erineva koostisega. Need sisaldavad omavahel hästi tasakaalustatud vitamiine, mineraalaineid ja mikroelemente, mis abistavad meid igapäevase soovitusliku vitamiinide ja mineraalide vajaduse rahuldamises. On kombinatsioone spetsiaalselt silmadele, nahale, juustele. Saadaval on vitamiinid meestele, naistele, lastele ja vanematele inimestele (50+).

Allikas: Südameapteek

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

ELUTARGA TOP

Viimased uudised